Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı topluluk zarfında kıymeti olan , kapasite, tutum ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına birebir ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakarak;

· Eğitim bilimi bir prosestir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler ciğerin özdeşdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğmedarımaişetebilir, lakin sürecin doğbeyı bileğmedarımaişetmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Eğitim bilimi, adam ciğerin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere birebir olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir cümle olarak ele düzenındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan skorları üzere istenilen davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.