SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri derunin eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak derunin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı azıcık daha açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çallıkışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu iki mefhum, derunerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef daha ticari evetğu derunin derunerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.